Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
DINAMO SECROM BUCURESTI Blog dedicat sectiei de ciclism a Clubului Sportiv Dinamo Bucuresti

INTERVIU / FLORIN RADULESCU: "Dinamo Secrom a dovedit ca merita a fi sustinuta"

Administrator: Marian-Valentin Burlacu / ProSport

Director-general la Quadrant Amroo Beveregas, dl Florin Radulescu (foto) este un pasionat de sport. O recunoaste deschis. Iar firma sa are deja o traditie in sustinerea financiara a unor discipline sportive. Asocierea dintre marcile Pepsi si Gatorade, pe de o parte, si Clubul Sportiv Dinamo Bucuresti, de cealalta parte, nu este asadar intamplatoare. Cat priveste ciclismul, dl Florin Radulescu este de parere ca sprijinirea sa, la noi, va atrage atentia romanilor. Si ii va determina pe oamenii de rand sa revina la mersul pe bicicleta, mai cu seama pe cei din marile orase ale Romaniei, unde traficul devine tot mai aglomerat.

Marian BURLACU: Ati decis ca firma pe care o conduceti sa sponsorizeze sectia de ciclism a Clubului Sportiv Dinamo Bucuresti. Ce v-a determinat sa va indreptati spre ciclism si spre acest club?

FLORIN RADULESCU: Avand in vedere ca traim intr-o lume in care ne confruntam cu problema sedentarismului, compania noastra sustine sportul, fie el profesionist sau amator. Compania noastra incurajeaza si sustine miscarea pentru sanatate si nu numai si astfel a ajuns sa-si asocieze doua dintre cele mai importante marci – Pepsi si Gatorade – Clubului Sportiv Dinamo Bucuresti.

Marian BURLACU: Banuiesc ca si dumneavoastra sunteti pasionat de sport. Ati practicat ciclismul / un alt sport (unde, cand)? Obisnuiti sa va petreceti o parte a timpului liber mergand pe terenul de sport, cu prietenii?

FLORIN RADULESCU: Ca orice persoana, practic diverse sporturi din prisma amatorului. Incerc pe cat posibil sa merg mai mult pe jos cand timpul imi permite. In ceea ce priveste ciclismul, cred ca nu exista persoana care sa nu fi avut macar o bicicleta, sa se fi intrecut cu vecinii de la bloc intr-o cursa ad-hoc sau sa nu-si fi julit vreodata piciorul cand a cazut de pe bicicleta. Ciclismul este un sport practicat de foarte multi amatori si bicicleta are acum pentru multi dintre noi si rolul unui mijloc de locomotie foarte la indemana. In ultima vreme am vazut din ce in ce mai multe persoane care aleg sa se deplaseze cu bicicleta tocmai datorita aglomeratiei din trafic care se inteteste de la zi la zi.

Marian BURLACU: Ce loc credeti ca ocupa sportul / ciclismul printre preferintele romanilor? Firma dvs tine cont de aceasta atunci cand incheie parteneriate care au legatura cu sportul ?

FLORIN RADULESCU: Chiar daca sportul rege ramane fotbalul, preferintele romanilor in materie de sport au inceput sa se extinda si catre alte domenii, mai putin practicate pana acum. Competitia sportiva, oricare ar fi ea, reprezinta un mod nu numai de a-ti petrece timpul liber, ci si de a fi parte a  unei experiente profesioniste. O cursa de ciclism foate fi la fel de spectaculoasa ca si un meci de fotbal sau un concurs atletism. Turul Frantei de exemplu a devenit un mit si este cunoscut in intreaga lume. Majoritatea asteapta acest eveniment - nu pentru competitia in sine, ci pentru spectacol.

Marian BURLACU: Obisnuiti sa urmarit la televizor transmisii de ciclism? Turul Frantei, de pilda? O faceti frecvent? Din momentul in care firma pe care o conduceti a inceput sa sustina echipa de ciclism de la Dinamo interesul pentru acest sport a crescut?

FLORIN RADULESCU: Cu o traditie de peste un secol, Turul Frantei este fara doar si poate cea mai cunoscuta competitie de gen din intreaga lume. In fiecare an, milioane de spectatori merg sa vada aceasta competitie pe viu, in timp ce alte zeci de milioane o urmaresc cu ajutorul transmisiilor TV. Ultimii ani au fost dominati de americanul Lance Armstrong, iar castigarea Turului Frantei in palmaresul unui ciclist cred ca este apogeul carierei sale. Acum, sper din tot sufletul ca in viitor sa avem si noi un concurent la Turul Frantei. Simpla participare la o astfel de competitie este motiv de mandrie.

Marian BURLACU: Cum apreciati rezultatele pe care ciclistii de la Dinamo Secrom le-au inregistrat anul trecut si in 2007? Va satisfac? Credeti ca se putea obtine mai mult?

FLORIN RADULESCU: Rezultatele  anului trecut  au fost peste asteptari si santem mandrii de ele, dar in sport este bine sa privesti in permanenta in fata pentru a vedea ceea ce iti ofera viitorul. Avand in vedere ca echipa de ciclism a Clubului Sportiv Dinamo Bucuresti se caracterizeaza prin spiritul de echipa, de invingatori si luptatori, cred ca au foarte multe puncte comune cu brandurile noastre Pepsi si Gatorade, care dau un surplus de forta.

Marian BURLACU: V-ati intalnit la conferinta de presa (cel putin) in care a fost prezentata echipa din acest an. Ati discutat cu ciclistii? V-ati propus sa-i cunoasteti mai bine?

FLORIN RADULESCU (foto, primul din stanga): Da m-am intalnit cu ei si le-am urat mult succes si putere de munca. Avand in vedere ca si-au stabilit  ca  principal obiectiv pentru anul 2007 castigarea Turului Romaniei, cu siguranta vom fi acolo sa-i sustinem la competitia finala. Speram ca obiectivul lor sa fie indeplinit, mai ales ca, odata cu venirea olandezilor Sierd Steigenga si Gerb van der Burg la clubul Dinamos au adus un plus de experienta care o completeaza perfect pe cea locala.

Marian BURLACU: Legitimarea americanului Eli Richbourg a fost o surpriza placuta. Pe langa faptul ca este ciclist are si o ocupatie interesanta, lucrand in lumea filmului. Cat de mult credeti dvs ca va conta, din punct de vedere al imaginii, prezenta sa in caravana Turului Romaniei ca reprezentant al lui Dinamo Secrom?

FLORIN RADULESCU: Experienta competitiilor internationale nu poate fi decat un plus adus echipei. Sa speram ca Eli va avea ca ciclist acelasi succes pe care l-a avut ca si co-producator al filmului "Fantoma de la Opera".  

Marian BURLACU: V-ati propus sa urmariti de la fata locului o etapa (sau mai multe) din Mica Bucla?

FLORIN RADULESCU: In functie de locatiile alese, sigur ca da, mi-ar face o mare placere. Fiecare sport are frumusetea sa si este si mai interesant cand ai pe cine sustine, iar echipa Dinamo Secrom merita sa fie sustinuta. Sunt niste baieti extraordinari care depun un efort imens pentru a practica un sport de performanta si care isi doresc rezultate importante.

Marian BURLACU: Decizia de a sponsoriza sectia de ciclism de la Dinamo ati luat-o impreuna cu ai dvs colegi din Consiliul de Administratie. Si acestia sunt pasionati de acest sport? Sau este vorba in primul rand de o decizie manageriala, in care pasiunea joaca un rol mai mic?

FLORIN RADULESCU (foto, alaturi de Constantin Carstea): In primul rand este vorba despre sutinerea sportului in general si a sportului in care noi ca si companie ne regasim valorile. Clubul de Ciclism Dinamo Bucuresti a fost unul dintre ele si am decis sa fim alaturi de ei si sa-i sustinem. Ne-au dovedit ca o merita, iar efortul nostru este incomparabil cu efortul depus de ei pentru pentru a ajunge acolo, in top.

"Pepsi a fost sponsorul nationalei de fotbal in 1994, cand s-a obtinut cel mai bun rezultat la CM"

Marian BURLACU: In sportul occidental sponsorizarea sportivilor sau a cluburilor este o practica veche. La noi, in Romania, s-a putut vorbi deschis despre ea abia din ianuarie 1990. Unde credeti ca ne plasam din acest punct de vedere? Incurajeaza legislatia actuala firmele sa sponsorizeze sportul, arta, cultura din Romania?

FLORIN RADULESCU: QAB are deja o traditie in sponsorizarea sportivilor sau a unor cluburi sportive. Aceasta traditie nu se regaseste numai la nivel mondial, ci si la nivel local. In 1994 Pepsi a fost sponsorul echipei nationale de fotbal, atunci cand echipa nationala a obtinut cel mai bun rezultat la un Campionat Mondial de Fotbal. Acest lucru se intampla in 1994, in SUA. Anul acesta, Pepsi a revenit ca sponsor al echipei nationale de fotbal si speram ca spiritul «dare for more» sa se repete odata cu revenirea Pepsi. De asemenea, sa nu uitam echipa mondiala de fotbal Pepsi care are in componenta cei mai cunoscuti jucatori precum Beckham, Ronaldihno, Henry, Fabregas, etc. Adrian Mutu a fost imaginea Pepsi in Romania. De asemenea, odata cu lansarea bauturii sport nr. 1 in lume, Gatorade, nume precum al Gabrielei Szabo si-au asociat imaginea pentru a sustine acest brand. In acest moment, Gatorade este sponsor si sustinator a mai multe cluburi si federatii sportive, precum Federatia de Baschet, Federatia de Atletism, Federatia de Handbal, Federatia de Arte Martiale si multe altele. Dorim sa educam sportivii de beneficiile pe care Gatorade le ofera si cum Gatorade le poate imbunatati performantele in timpul efortului fizic.

Marian BURLACU: Interesul potentialilor sponsori pentru un sport este amplificat de interesul de care acesta se bucura din partea mass-media, pe de o parte, si a publicului, pe de alta parte. Ce credeti ca ar trebui facut pentru ca in Romania interesul pentru ciclism sa creasca?

FLORIN RADULESCU: In primul rand cred ca ciclismul ca si sport trebuie sa-si gaseasca si sa ocupe un loc important in preferintele romanilor. Televiziunile, mass-media in general ar trebui sa fie mai interesate in promovarea acestui sport si creeze astfel interes. In al doilea rand, competitiile de ciclism nu sunt atat de bine comunicate cum sunt cele din alte sporturi. In momentul in care se va reusi se creeze mai mult interes in jurul acestui sport, sunt sigur ca si sponsorizarile vor creste. Din acel moment, totul vine de la sine.

Marian BURLACU: Dinamo Secrom a fost invitata sa participe la competitii internationale, in Turcia, Italia, Olanda si, mai nou, Macedonia. Credeti ca este posibil ca pe viitor numarul acestor participari sa creasca? Ar fi posibil ca si nivelul acestora sa fie tot mai ridicat?

FLORIN RADULESCU: Participarea la diverse competitii internationale aduc un plus important experientei din sportul profesionist. Acolo nivelul competitional este mult mai ridicat si asta nu face decat sa fie un plus pentru echipa noastra si pentru competitiile noastre locale. Speram ca pe viitor numarul acestor participari la nivel international sa creasca si, in timp, sa obtinem recunoasterea si in afara granitelor tarii.

Marian BURLACU: In 1936, patru romani au participat la Turul Frantei. Dvs conduceti o firma care produce o bautura racoritoare care este raspandita in intreaga lume. Care ar fi "reteta" cu ajutorul careia ciclistii de la Dinamo ar putea ajunge, candva, din nou, in Le Tour?

FLORIN RADULESCU: Chiar in acesta luna, echipa Quadrant Amroq Beverages a fost recompensata cu premiul de “Imbuteliatorul Anului 2006” pentru intreaga lume – intr-o traducere simpla, echipa Pepsi din Romania este cea mai buna din lume. Acest lucru nu ar fi fost posibil daca nu am fi fost cu adevarat o echipa si nu am fi «jucat » fiecare pe pozitia sa cat mai bine. Este foarte important sa stii ca la final, munca si eforturile depuse  sant recunoscut si bineinteles recompensate.  

Marian BURLACU: Ce admirati cel mai mult la intrecerea sportiva si v-ati dori sa regasiti in relatiile de afaceri pe care le intretineti?

FLORIN RADULESCU: Fair-play-ul si spiritul de competitie civilizat.

Marian BURLACU: Cat de mult conteaza fair-play-ul in sport, respectiv in afaceri?

FLORIN RADULESCU: Eu cred ca este cel mai important lucru. Fara fair-play nu am putea “juca” intr-un mod corect care sa nu afecteze niciuna dintre parti.

Marian BURLACU: Bautura Gatorade este comercializata acum si in Romania. De ce este ea utilizata atat de sportivi, cat si de oamenii normali?

FLORIN RADULESCU: In primul rand, Gatorade este bautura sport numarul 1 in lume si este recunoscuta la nivel mondial. Gatoarde are 3 beneficii esentiale: hidrateaza, reechilibreaza (datorita continutului de saruri minerale), reenergizeaza (prin continutul de carbohidrati care sustin efortul musculaturii). Probabil ca stiti ca in timpul efortului fizic temperatura corpului creste, incepem sa transpiram si eliminam prin transpiratie saruri minerale care sunt vitale organismului. Gatorade vine si inlocuieste aceste piederi prin transpiratie, repunand corpul in functiune optima pentru continuarea activitatii fizice. Un alt avantaj ar fi ca se poate consuma atat inainte de efort, cat si in timpul si dupa efortul fizic. Acesta se absoarbe repede in organism datorita faptului ca are un continut de carbohidrati naturali (sucroza, fructoza, zaharoza), deci nu sunt zaharuri prelucrate chimic, si de aici si continutul hipocaloric pe care il are Gatorade (fiindca nici un sportiv nu isi doreste sa se ingrase).

Gatorade este recomandat insa nu numai sportivilor, ci oricarei persoane active care depune efort fizic.

 

 

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :

Commentaires